#MZETZ251 #MZETZ250 #Двухтактныймотоцикл
В далеком 1989 г был представлен мотоцикл MZ ETZ 251 изготовленный в ГДР.Модель пришла на смену ETZ 250.Внешне новый мотоцикл повторял черты младшей модели ETZ 150.
Основная причина такого шага производителя является унификация узлов этих мотоциклов .В меньшие габаритные размеры шасси ETZ 150 установили двигатель от ETZ 250.
Малая масса мотоцикла и большая мощность-дали в результате хорошие показатели.
В итоге ETZ 251 обладал лучшей маневренностью в сравнении с предшественником.Также Новый кузов положительно повлиял на положение и комфорт водителя,
позволяя преодолевать без усталости болие длиные расстояния.Еще одним Важным изменением стало введение надежной электронной (бесконтактной) системы зажигания,
которая обеспечила лучшую работу двигателя.
По сравненю с предшественником ETZ 251 имеет меньшую длинну ,снаряженная масса снизилась на 8кг,изменились передаточные числа кп и сцепление ,выхлопная труба укоротилась на
9см,новый топливный бак и заднее колесо меньшего диаметра на 16 дюймов.Мотоцикл имел спереди телескопическую вилку с ходом в 185 мм,сзади два боковых амортизатора с ходом
в 135 мм.Передний тормоз дисковый диаметром 280 мм,задний барабанный 160 мм.Масса в снаряженном состоянии 144 кг.
Back in 1989, the MZ ETZ 251 motorcycle manufactured in the GDR was introduced.The model replaced the ETZ 250.Externally, the new motorcycle repeated the features of the younger model ETZ 150.
The main reason for this step by the manufacturer is the unification of the components of these motorcycles .In the smaller dimensions of the Etz 150 chassis, the engine from the ETZ 250 was installed.
The low weight of the motorcycle and a lot of power-resulted in good performance.
As a result, the ETZ 251 had better maneuverability compared to its predecessor.The New body also had a positive impact on the driver’s position and comfort,
allowing you to overcome long distances without fatigue.Another Important change was the introduction of a reliable electronic (contactless) ignition system,
which provided better engine performance.
Compared to its predecessor, the ETZ 251 has a shorter length, the curb weight has decreased by 8 kg, the gear ratios of the gearbox and clutch have changed ,the exhaust pipe has been shortened by
9cm,new fuel tank and a 16-inch smaller rear wheel.The motorcycle had a telescopic fork in front with a stroke of 185 mm, and two side shock absorbers in the rear with a stroke of
in 135 mm.Front disc brake with a diameter of 280 mm,rear drum 160 mm.The curb weight is 144 kg.