🔥 Husqvarna CR 430 — Швед Напихавший Японцам 💪!

#HusqvarnaCR430 #Эндуро #Мотокросс
Источник — https://moto85.ru/prodazha_motoekipirovki/istoriya_krossovykh_mototsiklov_husqvarna_1980_1999.html
В выпуске про про мотоцикл Maico 490 Mega 2,я упомянул главного его конкурента в лице Husqvarna CR 430.Вот сегодня о нем мы и поговорим.Напомню эти два непримиримых
соперника 80х относятся к открытому 500 кубовому классу,и имеют разное представление о нем.В отличии от Maico,которые считали что двигатель должен быть
максимально большим в классе ,поэтому он у них объемом 490 кубиков,Husqvarna считала, что двигатель «пятисотки» должен быть по объему ближе к 400сс.Поэтому
с выходом модели CR они не раз меняли объем ее двигателя.Сначала он был 400 см3,затем 360 см3 ,потом 390 см3 и в 1981 г стал 430 см3,забегая вперед скажу,
что в итоге Husqvarna все-таки потом выпустит полноценную CR 500.
В начале 80х доминирование традиционных европейских кроссовых машин уже перешло к наступающим по всем франтам японцам,кроме открытого класса.К королевскому классу
европейцы относились очень серьезно. Их машины могли не продаваться в огромных количествах, как мотоциклы меньших кубатур, но «пятисотки» для них были показателем
престижа компании. Японцы, с другой стороны, часто рассматривали класс 500 сс как более отсталый в плане технологий настолько, что, например, та же Honda до 1981 года
вообще не производила мотоциклы открытого класса.

In the issue about the Maico 490 Mega 2 motorcycle, I mentioned its main competitor in the person of the Husqvarna CR 430.Today we will talk about him.Let me remind you that these two irreconcilable
rivals of the 80s belong to the open 500 cc class, and have different ideas about it.Unlike Maico, who believed that the engine should be
as large as possible in the class, so they have a volume of 490 cubic meters, Husqvarna believed that the engine of the «five hundred» should be closer to 400cc in volume.Therefore
with the release of the CR model, they repeatedly changed the volume of its engine.At first it was 400 cm3, then 360 cm3, then 390 cm3 and in 1981 it became 430 cm3, looking ahead I will say
that in the end Husqvarna will still release a full-fledged CR 500.
In the early 80s, the dominance of traditional European cross-country cars had already passed to the Japanese, who were advancing on all the dandies, except for the open class.The
Europeans took the royal class very seriously. Their cars might not be sold in huge quantities, like motorcycles of smaller cubic meters, but «five hundred» for them was an indicator
the prestige of the company. The Japanese, on the other hand, often regarded the 500 cc class as more backward in terms of technology, so much so that, for example, the same Honda
did not produce open-class motorcycles at all until 1981.